Pust.cz

Server pro učitele půstu
It is currently Sun Jan 21, 2018 12:42 am

All times are UTC




Post new topic Reply to topic  [ 324 posts ]  Go to page Previous  1 ... 18, 19, 20, 21, 22
Author Message
PostPosted: Wed May 19, 2010 8:31 am 
Offline
User avatar

Joined: Fri Jan 30, 2009 1:16 am
Posts: 42
Location: Bratislava SR
čaute bratia v pôste :P dnes som 6 z 21ky, pohoda.
Ale podozrivo dlho tu je ticho, až mám normálne o Pavla obavu, vzhľadom na astronomické číslo ktoré má, ak teda stále drží pôst. Ste s ním niekto v mailovom kontakte?
Prípadne Pavel ak to čítaš, tak to vymaž, zmiznutie príspevku je jasná odpoveď.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed May 19, 2010 11:32 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Sep 25, 2006 4:55 am
Posts: 1323
Location: Zem
V půstu není co dokazovat, systém je hotový, funguje a podle něj dosahuje 40tku kde kdo:)
Takže se zas trochu věnuju lítání: http://aerobatics.org.uk/results/2010/g ... r_2010.htm
Držte mi palce, shánějte sponzory:D


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed May 19, 2010 4:10 pm 
Offline
User avatar

Joined: Fri Jan 30, 2009 1:16 am
Posts: 42
Location: Bratislava SR
ha, tak to asi bude niečo vo vzduchu, ja začínam s paraglidingom, koncom júna komplet kurz a papiere PK-A, fungláč krídlo, záložák, vario aj sedačka už sú objednané, leto bude veselé :lol:


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed May 19, 2010 8:18 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Sep 25, 2006 4:55 am
Posts: 1323
Location: Zem
No nevim čoveče raději pokud je to ještě možné bych tu objednávku zrušil a šel do aeroklubu se otrkat a poznat s matkou přírodou na Blaníka. Poznávat termiku a pohyb vzdušných mas rovnou na padáku je docela dost o hubu..... Znal jsme pár lidí co to zkoušeli :( V plechovym stroji se zkušeným instruktorem se to umění létat poznává mnohem bezpečněji.

Padák jsme po letech prodal před rokem potom co se mi podařilo přistát v Puertu na náměstí zatímco kamarád v pohodě dolít z Teide až na molo do přístavu. To už jsem musel uznat, že ani šikovností v termice už klouzavost nových typů křídel prostě nedoženu :D Do drsné situace jsem se dostal 2x, jednou záklopka křídla na kopanec, podruhé čertík - klesák až na zem. Prostě smůla kde Ti nepomůže nic než věřit že s toho aspoň těsně nad zemí vypadneš. Z těchto důvodů bych do padáku znovu nešel......


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu May 20, 2010 5:37 am 
Offline
User avatar

Joined: Fri Jan 30, 2009 1:16 am
Posts: 42
Location: Bratislava SR
No jo, čo narobím, som povaha s miernou toleranciou ku kalkulovateľnému riziku. Ovšem ako slobodný som zodpovedný len sám za seba a také riziko je akceptovateľné, mať ženu a deti tak by som do toho nešiel, sám nemám otca od 10 rokov a viem aké to je pre zbytok rodiny.
Iste, poriadny klapanec z rotora či nejakej turbulencie 20m nad zemou nie je sranda, ale to je na pilotovi, aby odhadol kam môže letieť a hlavne, kedy môže letieť a kedy sedieť na svahu a pestovať populárny nenáročný šport zvaný parawaiting 8)
Oni tie nové krídla sú niečo úplne iné ako kedysi, ja idem do začiatočníckeho, ktoré z každej krízovky včítane masívnych klapancov, špirál, fullstallov a pod. samo bez zásahu pilota spoľahlivo vyjde max za 3-5s.

Kokpit ma nijako neoslovuje, zavretý za plexisklovou bublinou bez kontaktu so vzduchom, vetrom a priestorom. Preto mám aj motorky a auto je pre mňa len premiestňovadlo.

A s vetroňmi si v malom omyle, klzáky sú dvojnásobne nebezpečnejšie ako padáky! Pozri http://www.dhv.de/typo/Sicherheit.14.0.html
Pre tých čo nevedia nemecky v skratke:
Štatistika smrteľných úrazov na padákových klzákoch je dnes 0,035% a na 80-100 akýchkoľvek úrazov pripadá jeden až dva smrteľné. Je polovičná ako majú napr. vetrone (0.06%) a tiež lepšia ako napr. motorkári.
Takže nemám čo riešiť. Ono pred prihlásením som si všetko možné okolo toho na webe prešiel včítane štatistík, analýz nehôd a osobných konzultácií so skúsenými padáčkármi, takže to nie je nijaké "hŕŕŕ do toho" :P


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu May 20, 2010 8:56 am 
Offline
User avatar

Joined: Mon Sep 25, 2006 7:39 am
Posts: 1013
Location: Mw-Ss-Země-Eu-Cz-Brno
Pavel wrote:
V půstu není co dokazovat, systém je hotový, funguje a podle něj dosahuje 40tku kde kdo:)
Takže se zas trochu věnuju lítání: http://aerobatics.org.uk/results/2010/g ... r_2010.htm
Držte mi palce, shánějte sponzory:D
Nechceš tím naznačit, že za dalších 7-15 let bude klouzat v termice kde kdo, až uděláš nový systém ? :lol:


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu May 20, 2010 9:27 am 
Offline
User avatar

Joined: Mon Sep 25, 2006 7:39 am
Posts: 1013
Location: Mw-Ss-Země-Eu-Cz-Brno
Pavel wrote:
V plechovym stroji se zkušeným instruktorem se to umění létat poznává mnohem bezpečněji.

Padák jsme po letech prodal před rokem potom co se mi podařilo přistát v Puertu na náměstí zatímco kamarád v pohodě dolít z Teide až na molo do přístavu. To už jsem musel uznat, že ani šikovností v termice už klouzavost nových typů křídel prostě nedoženu ..
Taky jeden šikovnej : http://www.youtube.com/watch?v=YI3KMMvPa9U :lol:


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu May 20, 2010 10:17 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Sep 25, 2006 4:55 am
Posts: 1323
Location: Zem
Code:
Štatistika smrteľných úrazov na padákových klzákoch je dnes 0,035% a na 80-100 akýchkoľvek úrazov pripadá jeden až dva smrteľné. Je polovičná ako majú napr. vetrone (0.06%) a tiež lepšia ako napr. motorkári.
Takže nemám čo riešiť. Ono pred prihlásením som si všetko možné okolo toho na webe prešiel včítane štatistík, analýz nehôd a osobných konzultácií so skúsenými padáčkármi, takže to nie je nijaké "hŕŕŕ do toho"
Statistika to mě vždy krásně rozesměje:) To je jako politika ČSSD jeden je chudej druhej bohatej, tak obereme bohatýho a v průměru máme celkem bohatou střední třídu. Je uplně jedno, že ten chudý je chudým ze své viny, stejně jako ten bohatý proto, že se prostě snažil. Tady je řeč o zkušenostech. Říká se, že každý pilot si sebou bere do vzduchu dva pytle když začíná. Jeden se plný štěstí a druhý prázdný se zkušenostmi. Cílem je naplnit ten druhý pytel dřív, než se ten první vyprázdní a pak umřít ve vlastní posteli :) Tak Ti takovou velkou zásobu štěstí přeji :D Statistiky Ti v tomto moc nepomohou. Věř, že v každé lokalitě jsou jiné a průměr je nic neříkající.......


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri May 21, 2010 2:24 am 
Offline
User avatar

Joined: Fri Jan 30, 2009 1:16 am
Posts: 42
Location: Bratislava SR
Pavel wrote:
... Říká se, že každý pilot si sebou bere do vzduchu dva pytle když začíná. Jeden se plný štěstí a druhý prázdný se zkušenostmi. Cílem je naplnit ten druhý pytel dřív, než se ten první vyprázdní a pak umřít ve vlastní posteli ...

To je perfektné! Zapamätám si a budem šíriť ďalej :P


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 324 posts ]  Go to page Previous  1 ... 18, 19, 20, 21, 22

All times are UTC


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group