Pust.cz

Server pro učitele půstu
It is currently Sun Jan 21, 2018 4:49 am

All times are UTC




Post new topic Reply to topic  [ 324 posts ]  Go to page Previous  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Next
Author Message
PostPosted: Fri Apr 09, 2010 10:49 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Sep 25, 2006 4:55 am
Posts: 1323
Location: Zem
OK jedem dál druhé kolo: co chápeš Stando pod pojem učit dítě abecedu :arrow:


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri Apr 09, 2010 11:46 am 
Offline

Joined: Fri Feb 19, 2010 7:01 pm
Posts: 71
Dávat mu možnost získávat informace


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri Apr 09, 2010 11:02 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Sep 25, 2006 4:55 am
Posts: 1323
Location: Zem
Ano, ale to je až druhý krok v zájmu pochopení informace. Základním předpokladem, který se většinou skoro ignoruje a pojem rozvíjení představivosti je pouze fráze, je dobré čtení z vlastní obrazovky. Člověk dokáže přijmout a uložit v paměti informaci až potom, co si dokáže popisované přestavit. Tedy něco číst a nemít za tím vlastní obrazy je ztráta času, aneb přijímání nic neznamenajících informací většinou s komentářem to si neumím představit.

Kdo tu teď Standovi vysvětlí písmena?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat Apr 10, 2010 11:56 am 
Offline

Joined: Fri Feb 19, 2010 7:01 pm
Posts: 71
Popsal jsem to špatně viděl jsem jak okolo syna poletujou písmenka jakoby ve spirále a řadí se do čitelných informací


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat Apr 10, 2010 7:57 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Sep 25, 2006 4:55 am
Posts: 1323
Location: Zem
No kdo se pokusí vysvětlit??


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun Apr 11, 2010 9:38 am 
Offline
User avatar

Joined: Mon Sep 25, 2006 7:39 am
Posts: 1013
Location: Mw-Ss-Země-Eu-Cz-Brno
Pokusím se.
Pokud je účelem vláčku naučit se cestovat, pohybovat se v 3D hmotě, pak písmena mají účel popsat věci, které tam dítko vidí tak,
aby se to shodovalo s popisem ostatních lidiček a nevznikal chaos, ale řád věcí.
Čiže primární účel je popis, každá věc, úkaz, nebo děj má svůj kód složený z písmen v různých kombinacích.
Zkrátka komunikace, domluvit se s okolím.
Získávání informací pomocí písmen a slov je až pozdějším "vedlejším produktem" tohoto snažení.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun Apr 11, 2010 5:04 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Sep 25, 2006 4:55 am
Posts: 1323
Location: Zem
To je dobře ale od prostředka. Help: Písmena, brána dveře bušení... Když někam chceš jít,nejdřív musíš vidět kam jdeš ne? Jezdíš v noci autem bez světel ? Tak jak?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun Apr 11, 2010 7:09 pm 
Offline
User avatar

Joined: Mon Sep 25, 2006 7:39 am
Posts: 1013
Location: Mw-Ss-Země-Eu-Cz-Brno
Aaaa, už si vybavuju, písmena - majáčky, světýlka, dítko o sobě dává doma vědět, buší na dveře a žvatlá něco ve smyslu - heleďte, já jsem ! :idea:
No, nic moc, ale to je dnes asi vše co už ze "skladu" vydoluju .. :oops: zkusím najít, zopáknout a nějak rozumně složit.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun Apr 11, 2010 9:45 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Sep 25, 2006 4:55 am
Posts: 1323
Location: Zem
No kdo Cepeusovi pomůže??


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun Apr 11, 2010 11:45 pm 
Offline
User avatar

Joined: Mon Jan 07, 2008 12:56 pm
Posts: 46
Location: ČR
Dobře, dobře, zkusím malej Help.

Help tu vždycky byla otázka, ne? ;)

Pokud vyryju třeba písmeno "A" na knoflík, nakreslím ho na tabuli nebo si ho zkusím jen představit, otázka zní, kde to písmeno vlastně "vidím"?

A ještě drobnej helpík (je to pro Standu?), zkus si představit zamilovaného člověka, který se uvelebí s knížkou a dělá, že čte, ale ve skutečnosti jen "prázdně kouká" do knížky a myslí na svou lásku. Kam vlastně kouká? :idea:


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed Apr 14, 2010 12:30 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Sep 25, 2006 4:55 am
Posts: 1323
Location: Zem
    Help tu vždycky byla otázka, ne? ;)
Výborně, help je zásadně otázka. Zkusíš odpovědět proč?

    No, nic moc, ale to je dnes asi vše co už ze "skladu" vydoluju ..

OK, vneseme si do toho trochu světla.

1) Když chceš žáka postavit na nohy aby šel někam sám, musíš mu nejdřív říct kde je. Logika ne? Když to nebude vědět, je mu houby platný že mu řekneš kam má jít. Logicky nebude vědět, kterým směrem se vydat. To znamená, že první, kdo musí vědět kde se žák nachází, je hlavně učitel, který musí dohlédnout na to, aby žák s co nejmenší pomocí sám našel. Říci žákovi 'jsi tady' je docela hrubě neadresné:) Pamatuješ to video s tou holčinou sedící před učitelem? A přeci spousta lidí říká už jsem tady. Pro někoho to znamená místnost, pro někoho město, pro jiného stát :) Čiže Standovi se to nemělo prásknout natvrdo, ale zjistit, co je jeho aktuální tady první otázkou kde jsi, pak zjistit, jakým směrem se od svého tady vydá. Tím směrem ho nechat jít až k "hranici" a pak otočit a dojít k opačnému "pangejtu"
Opakuji znovu, nesmíš ho okrást o radost z poznání na jedné straně a sebe o možnost zjistit, jak opravdově hledá.. Pokud zjistíš, že on opravdu hledá a ne se jen zvědavě vyptává, nebo přiblble a ironicky komentuje každý malý krůček, je to mnohem lepší pocit, než kdybys vyhrál milion ve sportce.. A takových lidí si učitel velmi váží a věř, že jich je zatraceně málo ;)

2) Když přijde za Tebou v hospodě kamarád abys mu dal mobil number, co hledáš první?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed Apr 14, 2010 12:38 pm 
Offline
User avatar

Joined: Mon Jan 07, 2008 12:56 pm
Posts: 46
Location: ČR
Code:
Výborně, help je zásadně otázka. Zkusíš odpovědět proč?


No jasně že to zkusím, vždyť už jsi tady o tom hodněkrát mluvil. Učitel to prostě žáčkovi nemůže naservírovat na stříbrným podnosu, protože pak si toho žáček vůbec neváží a v nejlepším případě ty informace zašlape jak perly do země - obrazně řečeno. Takže položím-li otázku, tak žáčka vlastně nasměruju, ale zbytek musí udělat sám, něco jako bych mu říkal: "Hele, ZKUS jít hledat támhle." Tím se prostě ověří, jestli má žáček opravdu zájem, nebo ne.

Zbytek je myslím řečen v příspěvku výše: prostě jsou ti, co chtějí opravdu hledat, a ti co to na učitele JEN tak zkouší, ale ve skrytu doufají, že jim to učitel naservíruje na podnosu a všechnu práci udělá za ně. Rád bych se zařadil do první skupiny ;)


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed Apr 14, 2010 2:45 pm 
Offline
User avatar

Joined: Mon Sep 25, 2006 7:39 am
Posts: 1013
Location: Mw-Ss-Země-Eu-Cz-Brno
Pavel wrote:
2) Když přijde za Tebou v hospodě kamarád abys mu dal mobil number, co hledáš první?
Něco na psaní ?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed Apr 14, 2010 5:06 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Mon Sep 25, 2006 4:55 am
Posts: 1323
Location: Zem
Code:
Tím se prostě ověří, jestli má žáček opravdu zájem, nebo ne.

Přesněji: Tím se prostě v první fázi ověří, jestli má žáček opravdu zájem, nebo ne a podle toho, zda sleduje jednotlivé krůčky které jsi mu poradil, pak zjistíš, zda zájem trvá. Zájem má spousta lidí, ale neudělá ani první krok, když vidí kolik je to práce, nebo se snaží přiblblými, ironickými poznámkami a popichováním z učitele vytáhnout více. Platí základní pravidlo půstu nebav se o tom s někým kdo to nezkusil. Dokud to nezkusí, nikdy s ním nemůžeš najít společnou řeč - naladit se na stejnou frekvenci - notovat si :)

Také je potřeba se nenechat unést počátečními úspěchy žáka. Je potřeba se stále držet zpátky. Prozřetelností a karmou je zhruba dáno kam až člověk v tomto životě dojde. Pozor, není to pevné pravidlo, silou vůle se dá překonat. Kdyby tomu tak nebylo, byl by člověk strojem bez možnosti se sám rozhodnout kudy pude životem.. Raději ať jde žáček pomaleji a na jistotu, než mu sdělit "koncovku" a riskovat, že ji zneužije nebo se v ní utopí.

Posouvání žáčka si lze představit jako jeho cestu přes 1000 příkopů. Hodně lidí má vystavěno mnoho mostů a často stačí mu pomoci přes první a dalších 20 půjde samo. Když přejde oněch dvacet, ohlédnutím za sebe snadno zjistí, kterým směrem cesta vede a už sám udrží směr..

Přepadne li žáka spokojenost v polovině cesty, neuděláš s tím nic, i když vidíš, že má cíl na dosah ruky. Je to jeho problém, jeho rozhodnutí, věnuj se jinému žákovi, který to potřebuje a prosí o to.....

Susma sumárum, každý kdo na půst.cz přišel, je už hledající, protože tento server nemá nikde reklamu. Pokud opravdu hledá, dobrý učitel jej naučí hlavně správně hledat a pak ho nechá jít dál samotného. Pokud ho hledat učitel nenaučí, bude ho mít na krku celý život a to je velká chyba. Už jsme tu několikrát napsal, že ideální žák pro mě je ten, který sem přijde, přečte si tu návod, v knize starou diskuzi, udělá 40 a zmizí odkud přišel klidně i bezeslov.....
Babičky říkaly něco o prutu a chytání ryb ;)


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed Apr 14, 2010 6:07 pm 
Offline
User avatar

Joined: Mon Sep 25, 2006 7:39 am
Posts: 1013
Location: Mw-Ss-Země-Eu-Cz-Brno
"Lépe hladového člověka naučit vyrobit si rybářský prut, než mu nosit ryby".

Ale být dobrým a trpělivým učitelem je hooodně těžké a je to taky jeden z darů ..


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 324 posts ]  Go to page Previous  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Next

All times are UTC


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group